Clients, Creativity, and Coffee

What’s it really like working as a full-time freelance designer? I’ll give you an honest peek into my daily routine — including client calls, creative blocks, quick wins, and how I stay inspired (spoiler: coffee helps). If you’re thinking of going solo, t…

Read more →

The Art of Branding

A logo isn’t a brand, but it’s often where brand perception starts. In this post, I discuss how I approach brand identity projects — from moodboards to typography — and why consistency across all touchpoints is key to building memorable, trustworthy brand…

Read more →

From Sketch to Screen

Every designer has their own process. In this post, I walk you through my typical web design workflow — from initial discovery call and wireframes to development handoff. Whether you’re a fellow designer or a curious client, this behind-the-scenes look re…

Read more →

Pixels with Purpose

Balancing Aesthetics and Function in Web DesignPretty websites are everywhere, but effective ones? That’s the real challenge. In this article, I break down how I combine visual appeal with usability — creating designs that not only look good but also conv…

Read more →

Freelance Freedom

What I Learned in My First Year as a Solo DesignerStepping into the freelance world was equal parts exciting and overwhelming. From client management to time tracking (and learning to say no), my first year taught me lessons that no design school ever cou…

Read more →

Design That Speaks

Great design is more than just aesthetics — it’s about communication. In this post, I’ll explore how visual elements like color, typography, and layout can tell a compelling story without a single word. Whether you’re building a landing page or a brand id…

Read more →
Dia Del Maestro

Maestras y maestros

Nivel: PrimarioCiclo: Segundo Área: Educación Musical Descripción: La presente secuencia didáctica tiene como objetivos:  Aprender y poder cantar la pieza musical “Maestras y Maestros” para un acto escolar. Cantar la canción teniendo en cuenta todos los aspectos formales referentes a: […]

Read more →
Director Audiovisual

Dirijamos lo que sentimos

Nivel: SecundarioCiclo: Orientado Área: Educación audiovisual Descripción: En la presente actividad se abordan los siguientes contenidos:  La identificación y análisis de géneros, formatos y otras convenciones estéticas que se encuentran en las prácticas audiovisuales, y la aproximación a corrientes, movimientos […]

Read more →
Ciudadania

Situación Problemática Jurisdiccional: Organización Comunitaria y Ciudadanía (Parte III)

Nivel: Primario (EDJA)Ciclo: Formación Integral – Módulo 2Origen/Fuente: -Raffino, M.(2019.)»Relato Histórico”. Etecé, Argentina. Disponible en: https://concepto.de/relato-historico/  -Favaloro, R. (2011). ¿Conoce usted a San Martín?. Buenos Aires: Debolsillo. ISBN 9789875665071. Área: Dirección de Jóvenes Adultos y Educación No FormalDescripción: La presente […]

Read more →
7

APRENDEMOS JUGANDO

Nivel: SuperiorCiclo: 1er añoOrigen/Fuente: IES AguilaresDestinatarios: Supervisores, Directivos, Docentes, Estudiantes Área: CIENCIAS SOCIALESDescripción: El presente trabajo APRENDAMOS JUGANDO, se desarrollo con el objetivo de elaborar una propuesta didáctica basada en la presentación de un juego de simulación para fortalecer, mejorar […]

Read more →